Pozycjonowanie w mapach Google (Google maps), czyli jak zoptymalizować wizytówkę?
Wielu konsumentów szuka usług w najbliższej okolicy poprzez mapy Google. Dlatego wizytówka Google stanowi dla przedsiębiorstw szansę, aby zdobyć rzeszę nowych klientów. Jej kompletne uzupełnienie o informacje ważne z punktu widzenia odbiorców zwiększa szansę, że zdecydują się oni odwiedzić lokal. Równie istotną rolę odgrywa pozycjonowanie Google Maps. Trochę przypomina ono pozycjonowanie stron. Jak wiele można zyskać w ten sposób? Jak wypromować własny biznes poprzez pozycjonowanie mapy Google?
Czym dokładnie jest wizytówka Google?
Wizytówka Google to prawdziwe kompendium wiedzy o firmie. Co istotne, przedstawia ona lokalizację przedsiębiorstwa lub punktu usługowego, dzięki czemu klient może skorzystać z mapy, aby do niego trafić. Nie oznacza to jednak, że firmy działające globalnie bądź posiadające ogólnokrajowy zasięg, powinny ignorować pozycjonowanie mapy Google. Dlaczego? Okazuje się, że pozycjonowanie w mapach Google potrafi wygenerować nawet jedną czwartą ruchu na stronie internetowej marki.
W jaki sposób stworzyć wizytówkę Google Maps?
Aby rozpocząć pozycjonowanie Google Maps, należy stworzyć własną wizytówkę. Do tego konieczne jest posiadanie konta Google, na które wizytówka zostanie założona. Później pozycjonowanie w mapach Google nie będzie w pełni wykorzystane bez dedykowanej strony internetowej. Do konta należy podłączyć również firmową pocztę, jednak nie musi być to Gmail. W panelu Google Moja Firma dostępny jest specjalny kreator, dzięki któremu szybko powstanie wizytówka Google.
Pozycjonowanie – mapy Google. Co wpływa na wyniki w wyszukiwarce?
Pozycjonowanie w mapach Google trochę przypomina pozycjonowanie stron internetowych. Miejsce w wyszukiwarce zależy bowiem od wielu czynników. Jednym z nich jest rozpoznawalność, która jednocześnie stanowi efekt pozycjonowania mapy Google. Z oczywistych względów szczególną rolę odgrywa odległość użytkownika od właściciela wizytówki Google. Geolokalizacja ma wpływ na wyświetlenie wizytówki GMF. Na pozycjonowanie Google Maps wpływa ponadto trafność – treść wizytówki Google musi być dopasowana do wyszukiwanej frazy kluczowej. W dalszej części artykułu skupimy się na tym, jakie elementy wizytówki wpływają na korzystne pozycjonowanie w mapach Google.
Pozycjonowanie w mapach Google – jak optymalnie uzupełnić wizytówkę?
Do podstawowych danych wpływających na pozycjonowanie mapy Google należą dane teleadresowe. W nazwie firmy warto dodać profil działalności, co powinno zwiększyć klikalność wizytówki i pozwolić uzyskać dodatkowe przekierowania na stronę. Nie jest natomiast konieczne podawanie lokalizacji na zasadzie – „agencja SEO Lublin+ nazwa”.
Na przyszłe pozycjonowanie Google Maps spory wpływ mają wybrane kategorie i podkategorie działalności, które będą jednocześnie wyświetlać się klientom. Kolejny istotny czynnik to obszar działalności. Stacjonarne przedsiębiorstwa powinny zdecydować się na podanie dokładnego adresu, aby poprawić pozycjonowanie w mapach Google. Kiedy działalność opiera się na dojazdach do klienta, należy postąpić wręcz przeciwnie. Adres nie wpłynie korzystnie na pozycjonowanie mapy Google, natomiast wizytówka Google powinna być uzupełniona o pełny obszar działalności – gminy, powiaty i województwa, a nawet cały kraj.
Wizytówka Google pozwala na umieszczenie krótkiego opisu firmy, który musi się zmieścić zaledwie w 750 znakach. Aby poprawić pozycjonowanie Google Maps, należy stworzyć przystępną treść, ale jednocześnie z użyciem fraz kluczowych, jeśli jest to konieczne również lokalnymi – na przykład „agencja SEO Warszawa” lub „SEO Ostrowiec Świętokrzyski” trzymając się przykładu agencji SEO. Oprócz tego warto zadbać jeszcze o wpisy w wizytówce Google i usługi znajdujące się w oddzielnej zakładce. Obie możliwości znacząco wpływają na pozycjonowanie mapy Google.
Pozycjonowanie mapy Google poprzez interakcje z klientami
Wielu konsumentów podejmuje decyzje zakupowe w oparciu o opinie dotychczasowych klientów. Warto zachęcać odwiedzających do pozostawienia takiej opinii w wizytówce Google. Na wpisy należy natomiast odpowiadać. Po pierwsze pozytywne opinie poprawią wizerunek przedsiębiorstwa. Po drugie mają wpływ na pozycjonowanie w mapach Google.
Pozycjonowanie mapy Google – Business site
Ciekawe możliwości w kwestii pozycjonowania mapy Google oferuje Business site. Efekty będą jeszcze okazalsze, jeżeli przy jego pomocy tworzymy link building wraz ze stroną domową firmy. Pomoże to uzyskać jeszcze więcej linków. W ten sposób wizytówka Google wpływa jednocześnie na pozycjonowanie stron firmowych.
Masz wątpliwości, czy jesteś w stanie samodzielnie skonfigurować dobrą wizytówkę i rozpocząć pozycjonowanie? Doświadczona agencja SEO z pewnością pomoże ci osiągnąć sukces!