skip to Main Content

Content marketing w służbie SEO!

Chcąc wypromować własną stronę internetową mamy do wyboru przynajmniej kilka strategii. Do najpopularniejszych należą SEO oraz content marketing. Na jakie narzędzie najlepiej się zdecydować? Od przynajmniej kilku lat Google wysoko ceni jakość zamieszczanych treści. Oznacza to w praktyce, że dobry content sprzyja lepszemu pozycjonowaniu, a content marketing działa obecnie w służbie SEO!

Czym jest content marketing?

Content marketing stanowi gorący trend dotyczący promocji marki w sieci. O jego potencjale świadczy fakt, że aż 74% czytelników ufa treści edukacyjnej pochodzącej od marek, o ile content marketing nie ma charakteru stricte reklamowego. Współczesny odbiorca poszukuje w internecie wartościowych porad i sposobów na rozwiązanie swoich problemów. Marki i e-sklepy mogą w ten sposób odpowiadać na jego potrzeby, a przy okazji osiągać cele promocyjne.

Wartościowe treści są do tego idealnym narzędziem. Działania content marketingowe można prowadzić na przykład na blogu, w formie artykułów zewnętrznych, ale zaliczają się do nich także ebooki, a nawet wartościowe opisy produktowe.

Warto pamiętać, że content marketing to nie tylko teksty, ale również materiały wideo, ilustracje oraz infografiki. Co ciekawe, marketing treści nie sprawdza się wyłącznie jako sposób komunikacji z finalnym konsumentem. Według Content Marketing Institute korzysta z niego już 88% marketerów odpowiedzialnych za kanał B2B.

Nie tylko nasycenie frazami kluczowymi – SEO content marketing

W ostatnich latach w branży reklamy internetowej na znaczeniu zyskało pojęcie SEO content, znane także jako SEO content marketing. O co chodzi? Niegdyś pozycjonowanie strony internetowej lub sklepu w wyszukiwarce odbywało się przede wszystkim poprzez odpowiednie nasycenie tekstu frazami kluczowymi i umiejętne linkowanie. Jednak od kilku lat Google zdecydowanie stawia na SEO content marketing. W pozycjonowaniu stron najlepiej sprawdzają się bowiem treści wysokiej jakości, wartościowe dla odbiorców. Strony stawiające na SEO content marketing znacznie łatwiej osiągają wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Jakie treści content marketingowe sprzyjają pozycjonowaniu?

W ten sposób na znaczeniu zyskał też SEO copywriting. Aby witryna dobrze się pozycjonowała, jej optymalizacja w ogromnej mierze zależy od odpowiednio skonstruowanej treści. Warto prowadzić bloga, który z punktu widzenia SEO content marketingu stanowi esencję i naturalne narzędzie promocji. Odbiorcy i konsumenci oczekują wartościowych treści. Ponadto, z punktu widzenia SEO contentu blog umożliwia pozycjonowanie na długi ogon, czyli daje dodatkową widoczność.

Przemyślany SEO content marketing obejmuje też znajdujące się na stronie treści w formie opisów firmy lub sklepu, opisów produktowych, czy kategorii. Na każdą tego typu treść należy patrzeć po pierwsze z punktu widzenia pozycjonera, a po drugie jako dodatkowy kanał komunikacji z klientem, który oczekuje cennych informacji. Warto korzystać także z SEO content marketingu w formie artykułów publikowanych na zewnętrznych portalach. Jest to element budowania marki, ale także okazja do zdobycia cennych linków.

Jaki SEO content marketing w formie tekstu najlepiej wpływa na pozycjonowanie? Oczywiście wciąż nie wolno zapominać o roli słów kluczowych. Do ich analizy służą narzędzia, o których piszemy w osobnym tekście (https://seolid.pl/blog/2020/08/03/jak-wybrac-frazy-kluczowe-ktore-przeloza-sie-na-konwersje/). Nie wolno natomiast przesadzać z nasyceniem fraz, bo współczesny czytelnik szybko zorientuję się, że tekst prezentuje się tak, jakby powstał wyłącznie ze względu na pozycjonowanie. Poza tym, keyword stuffing jest obecnie źle widziany przez Google. Frazy warto zastępować ich synonimami, bo stwarza to szanse na trafienie do kolejnych odbiorców.

Dobry SEO content marketing odpowiada na pytania czytelników. Można na to spojrzeć z dwóch perspektyw:

  • Po pierwsze, warto przewidywać, jakie dokładnie pytanie zostanie wpisane w oknie wyszukiwarki.
  • Po drugie, gdy odbiorca trafi już na stronę, tekst będący prawdziwym źródłem wiedzy przyczyni się do jego wyższego zaangażowania i zbuduję pozytywne skojarzenie z marką.

Oczywiście SEO content marketing musi opierać się na treściach unikalnych, ponieważ zduplikowany content jest karany przez Google i tego typu strony nie mają szans na uzyskanie wysokich pozycji. Istotną rolę odgrywa przy okazji prawidłowe formatowanie tekstu.

Nie liczą się wyłącznie teksty – SEO content ma niejedno oblicze

Agencja SEO prowadząc działania dla swojego klienta nie powinna zapominać o tym, że SEO content marketing to nie tylko teksty, ale również treści o innym charakterze. Obok artykułów i opisów warto stosować również infografiki, ilustracje, czy materiały wideo. Duża część internautów wyszukuje treści właśnie po zdjęciach. Co ważne- opisy grafik, które umieszczamy na stronie muszą korespondować z tekstem. Prowadząc działania z zakresy content marketingu nie należy pomijać również materiałów wideo, o ile istnieje możliwość przygotowania wartościowych filmów.

SEO i content marketing są obecnie narzędziami, które znakomicie się uzupełniają, a w coraz większej mierze nie mogą bez siebie nawzajem istnieć i skutecznie działać.

Mateusz Malinowski

Posiadam doświadczenie w prowadzeniu ponad 100 projektów SEO. Zajmuję się tworzeniem kompleksowych strategii SEO, zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym oraz audytami, rekomendacjami content marketingowymi, czy procesem linkbuilding’u.

Ponadto wierzę, że dobry klient to klient świadomy, dlatego z przyjemnością dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem w trakcie szkoleń i meet up'ów.

This Post Has 0 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top